donderdag 15 mei 2014

CA 4: Elfia

Op zaterdag 19 april ben ik naar Elfia in Haarzuilen geweest. Dit is een fair waar heel veel verschillende mensen in verschillende stijlen (verkleed) heengaan. Je had Japanse mensen, futuristische mensen, fantasy mensen, mensen uit sprookjes, games of boeken, mensen in steampunk stijl en mensen met gewoon alternatieve kleding.

Op Elfia heb je veel kraampjes met van alles te kopen en zien, verder heb je een optocht van verkleedde mensen, concerten waar meestal volksmuziek wordt gespeeld en waar ook vaak soundtrack nummers van series of films worden gespeeld. (Dit jaar werd bijvoorbeeld het intro liedje van Game of Thrones gespeeld) Dan heb je nog een kostuumwedstrijd en gewoon leuke activiteiten als een Kendo workshop of een workshop ‘how to tie your obi’.

Ik ben naar Elfia gegaan omdat ik het elk jaar weer heel erg leuk vind om al die verschillend geklede mensen (alternatieve stromingen) bij elkaar te zien en je heel veel Fantasy dingen ziet en kan kopen die je normaal nooit zou kunnen krijgen. Ook leer je nieuwe mensen kennen. Zo ben ik op de foto gegaan met wel minstens 30 mensen die ik niet ken, gewoon omdat ik hun kostuum cool vond. Vaak maak je dan ook een praatje en zo krijg je nieuwe vrienden.

Elfia vind ik dus echt fantastisch, en op de schoenen waarop ik liep na, had ik dit jaar niks te melden aan kritiek. Verder had ik me voorbereid door vervoer te regelen (vader lief aankijken) het progamma door te bladeren en te printen en natuurlijk een kostuum te maken. Het kostuum is ook meteen mijn creatieve verwerking, omdat ik er zo veel tijd in heb gestoken dat het dat wel verdiend. Ik heb begonnen met het maken van een gi aan de hand van het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=bxB6KdIQk6c. Voor eronder heb ik een rok uit dezelfde stof gemaakt en als laatste heb ik een obi gemaakt. Dat is een doek die je om je middel slaat en dan strikt. (het strikken moest ik ook nog leren) Mijn vader heeft mijn schoenen voor me gemaakt.

Bij het maken van de obi liep ik wel tegen problemen aan, zo was mijn obi eerst te kort en daarna te lang. (eerst 2,5 meter toen 5,5 meter) Verder was de omslag rok te breed. (of ik was er te dun voor J) dus die moest ik toen nog een 2e gaatje geven waar je het lint dan doorheen doet.

Maar met het uiteindelijke resultaat ben ik wel heel erg blij! Hieronder een foto van het kostuum en foto’s die het entreebewijs zijn!



















Klein beetje achtergrond informatie over Elfia:
Elfia heete vroeger de 'elf fantasy fair' en vind al plaats sinds 2001. Ook vind het sinds 2009 eigenlijk 2 keer per jaar plaats, in april en september. Een van de evenementen is altijd een grote larp veldslag. En dit jaar werd er ook een Quidditch wedstrijd gehouden. Quidditch is zwerkbal uit Harry Potter, maar dan op de grond met een stok i.p.v. een bezem. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten